فیلم باز

  • ۰
  • ۰

 

«سیلو» (Silo) از آن سریال‌هایی است که عاشقان ماجراهای رازآلود و آخرالزمانی حتماً نباید آن را از دست بدهند.

تاکنون، تنها دو قسمت از فصل اول این سریال هیجان‌انگیز در پلتفرم اپل‌تی‌وی پخش شده است. اما این دو قسمت کافی بوده تا مخاطبان را درگیر کرده و تحسین منتقدان را به دست آورده باشد. بر اساس رمانی ساخته شده، این سریال داستان جالبی را روایت می‌کند درباره مردمی که در دوران پساآخرالزمانی در یک سیلوی عظیم زیرزمینی زندگی می‌کنند. سیلو، یک جهان است که فوراً شما را در معمای هیجان‌انگیز خود گرفتار می‌کند.

با توجه به گزارش فرادید، در قسمت‌های اول و دوم سریال، با پیگیری داستان زن و شوهر، با این دنیای غریب و زیرزمینی آشنا می‌شویم. به نظر می‌رسد که تمدن بشر در یک زمان بسیار دور به طور کامل نابود شده است و تنها چند هزار نفر باقی مانده‌اند که بر روی کرۀ زمین زندگی می‌کنند. این چند هزار نفر در یک ساختمان بزرگ به نام "سیلو" ساکن هستند؛ یک ساختمان با تعداد طبقات بسیار زیاد که تمام نیازهای زندگی را در خود تأمین می‌کند.

مردم سیلو تنها از طریق یک دوربینی که روی سطح زمین نصب شده، قادر به تماشای منظره‌ای از بیرون هستند؛ منظره‌ای که به طور کامل تباه و مرده و به پایان رسیده به نظر می‌رسد. حاکمان سیلو ادعا می‌کنند که ۱۴۰ سال پیش یک شورش رخ داد که در آن، گروهی شورشی سعی کردند درهای سیلو را باز کنند؛ اگر این اتفاق رخ می‌داد، نسل بشر به نابودی می‌رسید.

حاکمان بیان می‌کنند که شورش شکست خورده است، اما شورشیان موفق شده‌اند تمام کتاب‌ها و هر آنچه که یادگاری و خاطره از گذشته بود را سوزانده و نابود کنند؛ بنابراین سیلو هیچ تاریخی ندارد و هیچ کس نمی‌داند که قبل از شورش چه اتفاقی افتاده و یا حتی چگونه سیلو ساخته شده است

کلانتر بِکِر و همسرش نیاز به اجازه از مقامات حاکم برای بچه‌دار شدن دارند. در طول تلاش برای کسب این اجازه، همسر کلانتر شکوها و تردیدهایی را درباره برخی از امور دارد. به طور اتفاقی، او با یک فایل کامپیوتری مواجه می‌شود که به نظر می‌رسد به دوران قبل از شورش مربوط باشد. این فایل نشان می‌دهد که وضعیت دنیای بیرون از سیلو، آنچنان که حاکمان سیلو ادعا می‌کنند، نیست. همسر کلانتر تصمیم می‌گیرد از سیلو خارج شود و این به عنوان آغازی برای یک سری اتفاقات معماگونه و پر از راز و رمزها می‌باشد.

یکی از جذابیت‌های فوق‌العاده این سریال، فضاسازی مبهوت‌کننده و جذاب آن است. ساختار عمیق و پر پیچ و خم سیلو، احساسی همزمان از ترس و بزرگی را به بیننده منتقل می‌کند. می‌توان گفت که سازندگان این سریال نه تنها فیلم‌سازان برجسته‌ای هستند، بلکه یکباره به عنوان معماران برجسته نیز درخشیده‌اند، زیرا طراحی ساختمان سیلو با تأثیرگذاری بی‌نهایت و شگفت‌انگیز آن، چشمگیر است.

  • ۰۲/۰۴/۰۶
  • نیلوفر معصومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی